KAROLIS GRUBIS-DĖŽUTĖ
Žurnalas „Nemunas“, 2021
Gatvės menas
Gatvės menas
Nors teatro sceną suvokiame kaip gyvo veiksmo vietą, kur aktorių ir žiūrovų ryšys yra betarpiškas, tiesioginis, plėtojamas čia ir dabar, tačiau teatrinė kultūra bendrąja prasme yra neatskiriama nuo medijų. Reklama, teatro kritikos straipsniai, karikatūros, scenos žvaigždžių spindesys žurnaluose, spektaklių transliacijos ir šiandieninės komentarų kautynės socialinėse medijose kaip tinklas apipina gyvą teatro procesą.
Kauno dramos teatras istoriškai buvo glaudžiai susijęs su jaunimo žurnalu „Nemunas“. XX amžiaus 7-9 dešimtmečiais žurnalas buvo ta platforma, kurioje režisieriai skelbė savo idėjas, kur buvo galima pasiskaityti kritikos tekstų ir išsikirpti aktoriaus nuotrauką. Sovietiniais metais Kauno dramos teatras ir „Nemunas“ buvo du maištingiausi ir cenzoriams ramybės neduodantys taškai.
Karolio Grubio-Dėžutės gatvės meno piešinys, dedikuotas ilgametę teatro kritikos tradiciją puoselėjančiam žurnalui, tampa teatro meno kritikos ateities prognozių erdve. Autoriaus vizitine kortele tapusi ir vis naujuose gatvės meno piešinių siužetuose atgimstanti dėžutė šįkart transformuojasi į futuristinį teatro kritiką. Kūriniu atkreipiamas dėmesys į vis didėjančią technologijų svarbą, į naujas teatro ir medijų hibridizacijas šiuolaikiniame pasaulyje ir siūloma pažvelgti į galimą ateities pasaulį.
Karolis Grubis-Dėžutė (g. 1991m.) – gatvės menininkas, SPRAY WAY\ ir PLUGEAR komandų narys, kuriantis pseudonimu Dėžutė. Jau keliolika metų save su piešimu ant sienų siejančio menininko gatvės meno piešiniai atpažįstami iš jo kūryboje atgimstančio veikėjo – antropomorfizuotos dėžutės, primenančios lego kaladėlę. Karolis Grubis-Dėžutė šį personažą, kuriuo iš dalies mėgdžioja save, įprastai apgyvendina apleistose, užmirštose miesto erdvėse, taip siekdamas suteikti šioms erdvėms daugiau jaukumo. Vieną iš šių Dėžučių galima rasti Putvinskio gatvėje ant apleisto medinio namuko, atgaivinto drauge su menininku Morfai.