Nacionalinis Kauno dramos teatras

Ne sau žmonės

  • Vienos dalies spektaklis (N-14)

Didžioji scena

„Teatro kubas“ sėkmingai paįvairina skirtingas pamokas

Pažinti teatrą ir įvairius jo procesus galima pačiais įvairiausiais būdais – apsilankius spektaklyje, sudalyvavus edukacinėje programoje, pasivaikščiojus po užkulisius. Bet kodėl teatro nepažinus per edukaciją mokykloje? Brandindamas šią viziją, Nacionalinis Kauno dramos teatras kartu su Kaunas 2022 inicijavo edukacinį projektą „Teatro kubas“, skirtą atskleisti ir ugdyti vaikų kūrybinį potencialą bei gilinti jų žinias apie kultūros bei meno procesus. Jau daugiau nei prieš pusmetį „Teatro kubai“ apsigyveno skirtingose mokyklose. Kaip jiems sekėsi?

 

Nuo 2018 metų įgyvendinamo projekto tikslas – sukurti įdomią ir naują edukacinę priemonę „Teatro kubas“, kurios turinys būtų sudarytas iš teatre naudojamų priemonių: pjesių, bilietų, dramaturgų bei režisierių naudojamos medžiagos ir kitų priemonių, atspindinčių spektaklio gimimo procesą. Šie kubai – tai juodos scenos dėžės muliažai,  kurios gali pasitarnauti kaip edukacinė priemonė lietuvių kalbos, matematikos, dailės, muzikos ir kitose pamokose. Pasitelkus pjesę, galima rengti skaitymus lyg tikrame teatre, atlikti teksto suvokimo užduotis, vaidinti scenas ir pan. Taip pat galima pasigaminti lėles ar sukurti savo scenografiją: pasiruošti brėžinius, kad scenografijos elementai atgimtų tikroje scenoje, atlikti dekoracijų apskaičiavimus, mokytis kurti scenos pašvietimą. Pagal pateiktas bilietų pardavimo ar reklamos planavimo ataskaitas, skaičiuoti pokyčius, numatyti bilietų kainas ir t.t. Teatras savyje talpina daugybę įdomių dalykų, kuriuos pasitelkus galima pamokas paversti gerokai įdomesnėmis. Ši edukacinė priemonė skirta 1-8 klasių moksleiviams bei ikimokyklinukams.

Rokų mokyklos-darželio integruota pamoka

Projekte nuo pat pradžių aktyviai dalyvavo pedagogai, testuodami pirmuosius kubus, dalyvaudami kūrybinėse dirbtuvėse. Iš viso buvo pagaminta 40 kubų, kurie buvo išdalinti, atsižvelgiant į poreikį, 24 mokykloms: 16 rajono ir 8 miesto. Su šia atraktyvia priemone dirbo daugiau nei 100 pedagogų, pasinaudojo daugiau nei 2700 1-4 kl. ir priešmokyklinių grupių vaikų. Mokyklos taip pat noriai dalyvavo teatro organizuotame konkurse „Rudens premjera“, kuris kvietė sukurti vieną iš pasirinktų spektaklio elementų: scenografiją, muziką, tekstą ir pan. rudens premjerai. Įdomiausių darbelių autoriai (klasės) buvo pakviestos į teatrą pasivaikščioti po užkulisius arba dalyvauti personažo kūrimo dirbtuvėse su aktoriumi Gintautu Bejeriu.

 

Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos mokiniai ir kubas 

Projekto metu pedagogai aktyviai įveiklino priemonę ir savo patirtimi pasidalino su teatru. Mokytojai teigė „Teatro kubą“ išradingai panaudoję lietuvių kalbos, pasaulio pažinimo, etikos, tikybos, muzikos, meninės raiškos, popamokinėse, neformalaus ugdymo pamokose, taip pat klasės valandėlėse („Daiktų kalba“, „Kas aš toks“, „Draugystė ir konfliktai“), logopedinėse pratybose, psichologiniuose ir socialinių įgūdžių lavinimo užsiėmimuose, gimė ir opera „Bulvinė pasaka“ pagal D. Čepauskaitės pjesę.

Jono ir Petro Vileišių mokyklos mokytoja Rimutė Lukošienė „Teatro kubą“ jau naudoja antrus mokslo metus – pradėjo su ketvirtokais, o dabar tęsia su pirmokėliais. Pedagogė taip pat veda teatro pamokas, supažindina vaikus su laisvu judesiu, pantomima, vaidyba, tačiau kubas tapo priemone kūrybingoms pamokoms. „Itin daug nuveikėme „Teatro kubo“ pagalba su ketvirtokais: vaidino prieš klasę, atliko perskaitytos knygos pristatymą, kūrė dekoracijas, rengė skaitymus. Lietuvių kalbos pamokai rašė rašinėlius fantastikos tema, o vėliau juos suvaidino kube. Teatro kubas pasitarnavo lietuvių kalbos pamokose ir mažiesiems pirmokėliams. Jie noriai žaidžia su kubu per dailę, muzikos pamokas. Artimiausiu metu kube klasė kurs kalėdinį vaidinimą,“ – sakė pedagogė.

Kauno Panemunės mokykla

,,Teatro kubas“ jaukiai apsigyveno ir Kauno Bernardo Brazdžionio mokykloje. Su juo dirba mokytojos Raimonda Adomavičienė, Kristina Biknienė, Inga Dabrilaitė. ,,Teatro kubas“ buvo noriai mokytojų naudojamas kaip pagrindinė arba kaip pagalbinė mokymo priemonė įvairių dalykų pamokose. 1a klasėje lietuvių kalbos pamokoje mokiniai su mokytoja Raimonda Adomavičiene kūrė lėles ir pasakojimą ,,Paula mokė“. Integravo dailės ir technologijų, muzikos ir lietuvių kalbos pamokas. 2a klasės mokiniai su mokytoja Kristina Bikniene etikos – lietuvių kalbos pamokose inscenizavo pasaką ,,Kaip aš tapau fotografu?“. 3a klasės mokiniai su mokytoja Inga Dabrilaite turėjo integruotą dailės ir etikos pamoką, kurios metu buvo panaudotas ,,Teatro kubas“. Šių pamokų metu mokiniai sužinojo, kad teatras savyje talpina daugybę įdomių dalykų, kuriuos pasitelkę galėjo pamokas paversti įdomesnėmis. Mokiniai ne tik patys kūrė scenarijus, veikėjus, dekoracijas, bet ir mokėsi bendradarbiavimo su klasės draugais ir išmoko naujų sąvokų. „Džiaugėmės tokia nauja patirtimi ir praplėstomis galimybėmis“, – teigė mokytojos.

Kauno Bernardo Brazdžionio mokyklos kubo įveiklinimas

Aktorius ir teatro mokytojas Henrikas Savickis su Simono Daukanto progimnazijos kolegėmis Nida Juozaitiene, Loreta Prochorskiene, Agne Skabickiene ir kitomis 1-4 kl. pedagogėmis parengė projektą „Mano Everestas“ – skaitymo ir kūrybiškumo kompetencijų ugdymas su teatro elementais, į kurį yra įtrauktas „Teatro kubas“. „Su kubu susipažinome jau praeitais mokslo metais. 2-4 klasės (iš viso 12 klasių) turėjo po vieną pamoką su juo. Šiemet po pamoką turėjo 1-4 kl. (viso 15 klasių). Mūsų mokykloje kubas naudojamas lietuvių pamokoje kartu su integruota teatro pamoka. Pradinukai suvaidino teatro kube Marcinkevičiaus „Grybų karą“. Taip pat jis naudotas technologijų pamokoje, – mokiniai kūrė, gamino personažus. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad vaikams įdomi scenos dėžė, jie į jį žiūri, kaip į lėlių teatro scenelę, jiems patinka priemonių gausa: šviesos filtrai, prožektoriukai,  dekoracijų pavyzdžiai. Tai šauni edukacinė priemonė“, – sakė aktorius.

Simono Daukanto progimnazijos kūriniai

„Teatro kubo pagalba daug lengviau galima sudominti vaikus ir išaiškinti norimą temą. Vaikai išties buvo sužavėti kubo galimybėmis. Jis padeda įdomiau pravesti pamokas, o jo panaudojimas – labai platus. Pastebėjome, kad mokiniams lengviau įsiminti pateiktą informaciją, ją susieti su jau žinoma. Pavyzdžiui, kubą pamokose naudojome supažindinti su raidėmis ir skaičiais. Procesas palengvino informacijos įsiminimą. Taip pat sužinojome, kiek daug skirtingų profesijų atstovų dirba teatre. Tai labai sudomino vaikus,“ – vardino Babtų gimnazijos (Kauno r.) mokytojai.

Kauno raj. Vandžiogalos gimnazijoje teatro kubu sėkmingai naudojasi psichologė ir socialinė pedagogė. Teatro kubas pritaikomas individualių konsultacijų metu, taip pat vedant socialinių įgūdžių ugdymo, socialinio-emocinio ugdymo, klasės sutelktumo užsiėmimus.

Teatro vadybos skyriaus vadovė Skaistė Jurėnė pasidžiaugė, kad rezultatai pateisino lūkesčius: „Džiugu, kad tiek daug mokytojų labai kūrybiškai panaudojo kubą pačiose įvairiausiose pamokose ir netgi pasinaudojo teatro priemonėmis logopedinių, psichologinių ir socialinių užsiėmimų metu. Mokytojos ir toliau trykšta entuziazmu dėl kubo panaudojimo ateityje, ir jau kuria planus apie kalėdinius spektakliukus, kubo įveiklinimą klasėse, tam skiriant konkrečias temines savaites, užtikrinant dar intensyvesnį teatro kubo naudojimą. Ateityje tikimės, jog atsiras galimybių dar daugiau mokyklų supažindinti su šia edukacine priemone.“

Projektas yra „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programos dalis.

NKDT informacija

Grįžti atgal

Teatro Steigėjas

Teatro Rėmėjai

Teatro Partneriai

informaciniai rėmėjai

Kuriame kartu su

Skip to content