Nacionalinis Kauno dramos teatras

Kauno pavasaris’72

  • Vienos dalies spektaklis įkvėptas Romo Kalantos protesto

Ilgoji salė

William Shakespeare

Audra

Vienos dalies komedija


Režisierius
Peeter Jalakas
Dramaturgas
Taavi Eelmaa
Scenografijos ir kostiumų dailininkė
Kristel Zimmer
Kompozitoriai
Gavin Bryars ir Yuri Bryars
Vaizdo režisierius ir scenografijos dailininkas
Emer Värk
Choreografė
Ema Senkuvienė
Šviesų dailininkas
Saulius Laucevičius
Vaizdo operatorius
Ridas Beržauskas
Vaizdo operatorius
Airingas Bašinskas
Vaizdo operatorius
Marius Vasiliauskas
Muzikos programavimas Giedrius Misiūnas
Vaidina
Dainius Svobonas (Prosperas )
Martyna Gedvilaitė (Arijelis)
Agnieszka Ravdo (Miranda )
Mantas Bendžius (Stefanas)
Egidijus Stancikas (Teatro direktorius )
Arnas Ašmonas (Stefanas )
Ridas Žirgulis (Kalibanas )
Deividas Breivė (Dvasia )
Motiejus Ivanauskas (Ferdinandas )
Ričardas Vitkaitis (Antonijus)
Kamilė Lebedytė (Dvasia)
Gintautas Bejeris (Trinkulas )
Eugenija Bendoriūtė (Dvasia)
Aušra Keliuotytė (Dvasia )
Miglė Navasaitytė (Dvasia )
Saulė Zokaitytė (Dvasia)
Eva Kisieliūtė (Dvasia)

Įsigykite bilietus

Iš anglų kalbos vertė Tomas Venclova

„Audra“ – vienas iš vėliausių W. Shakespeare‘o draminių kūrinių, ne kartą statytas įvairiose Lietuvos scenose. XVII amžiuje parašyta tragikomedija atspindi nusivylimą humanizmo idealais ir realybę jungia su stebukliniais, fantastiniais pasakų elementais. Nuošalioje bevardėje saloje gyvena atstumtieji – burtininkas ir menininkas Prosperas su savo dukra Miranda. Prosperas valdo gamtos stichijas, blogio ir gėrio dvasias. Jis siekia atkeršyti savo priešams, kadaise privertusiems jį bėgti iš Milano ir atėmusiems iš jo hercogo sostą. Pasitelkdamas burtus, jis sukelia audrą jūroje, kurioje plaukia jo priešų laivas, jį sudaužo, o įgulą nubloškia į tą pačią salą. Atsiviliojęs savo priešus, Prosperas pasirenka atleidimą. „Audra“ – vienas iš nedaugelio W. Shakespeare kūrinių, turinčių laimingą pabaigą.

Estų režisierius avangardistas Peeteris Jalakasas, pasitelkdamas egzotiškos salos aplinką – gamtos stichijų galias, dvasių ir nimfų personažus – muziką bei iliuzionistų triukus, iš Shakespeare‘o pjesės kuria šiuolaikinį teatrališką reginį, kuriame susijungia gyvas teatras bei modernios technologijos. Režisierius pateikia savitą interpretaciją – siūlo pažvelgti į bevardės salos gyventojus kaip į naujos, tobulesnės, geresnės žmonijos užuomazgą ir pamėginti įsivaizduoti ateitį, kurioje mitologinių būtybių, dvasių, nimfų vaidmenis perima dirbtinis intelektas. Ši interpretacija kvestionuoja Prospero atlaidumą ir kilnumą, pabrėžia žmogiškosios esmės trūkumą. Pabaiga laiminga, bet ar prie to prisidėjo žmogus?

Peeter Jalakas – estų teatro režisierius, dramaturgas, prodiuseris. 1987 m. įsteigė pirmąją Estijoje privačią teatro trupę VAT teater, 1989 m. – teatrą Ruto Killakund (abu Taline), buvo jų vadovas ir režisierius, vienas pirmųjų Estijoje pastatė spektaklių netradicinėse erdvėse. Nuo 1992 m. vadovauja savo įsteigtam teatrui Von Krahl Taline. 1994–96 m. ir Rakverės dramos teatro vadovas. 1990 m. Pärnu įkūrė alternatyviojo teatro tarptautinį festivalį Baltoscandal. Rašo pjeses.  Spektakliuose savitai jungia multimediją ir estų folklorą.

Premjera – 2023 rugsėjo  21, spalio 25, 26 d. Didžiojoje scenoje.   

Trukmė 2 val.

 

 Informuojame, kad prasidedant spektakliui vyksta tiesioginė transliacija iš Didžiosios scenos fojė, todėl žiūrovai gali būti atvaizduojami vaizdo ekrane scenoje.

Reportažas apie premjerą

Pokalbis su režisieriumi 

Laidos 7 Kauno dienos reportažas apie spektaklį

Spektaklio programėlę galite rasti ČIA

S. Baturos nuotraukos

Atsiliepimai

, Sumoderninto W. Shakespeare pastatyme nevaržoma ir intelektuali režisieriaus ir jo bendraminčių fantazija trykšte trykšta, juk galima nesilaikyti tos įprastos, absurdiškos realybės, asmenybę varžančių rėmų, draudimų, fobijų. Herojai laisvi ir mėgaujasi tąja laisve, patirdami aibę neįprastų nutikimų ir susitikimų. Žinoma, toji laisvė tikrai sąlygiška. Juk veiksmas vyksta fantastiškoje saloje, kurioje daugiaprasmis personažas Prosperas, magas ir kerėtojas, valdantis gamtos ir antgamtinio pasaulio jėgas, padedamas Arijelio, oro dvasios, siekia pamokyti ir nubausti jį kažkada išdavusius ir sostą atėmusius sąmokslininkus.

Gediminas Jankus. Kalibano sapnas. Magiškas scenos fantazmas pagal Šekspyrą

, Vizualusis spektaklio lygmuo pretenduoja vesti šiuolaikinės visuomenės egzistencinių klausimų labirintais, sugrįžtant prie esmingos pasirinkimo laisvės, dvasios nuosmukio ir / ar pakilimo temos. Siekiant sustiprinti komedijos įspūdį, daugumos veikėjų paveikslai sutirštinami naivumu, kvailumu ir net degradacijos elementais. Sumanus ir išmintingas yra tik Prosperas ir jam padedantis Arijelis. Šis kontrastas, nors truputį ir kelia juoką, yra saugus ir lengvas kelias, norint iškelti herojaus asmenybę. Pabaigoje, kaip ir užrašė dramaturgas, įvyksta atleidimas ir susitaikymas, bet jis pagrindiniam veikėjui nesuteikia jokios įsivaizduojamos ramybės ar laimės, o tik triumfuojamai išdidų pasivaikščiojimą po savojo teatro valdas. Pasak Svobono, perfrazuojančio Prospero žodžius: „Po viso šito grįšiu į namus ir kas trečią mintį skirsiu kapams – tai čia toks laimingas finalas?“

Miglė Munderzbakaitė. Nesitikint laimingos pabaigos. 7md

, Būtent meilė Jalakaso sukurtoje „Audroje“ yra motyvas, tampantis spektaklio varikliu ir atsakymu. Regis, kad ir Prospero meilė dukrai Mirandai, ir atvykusio Ferdinando meilė Mirandai, ir Mirandos meilė jiems abiem, ir galiausiai Prospero meilė visiems yra tai, dėl ko buvo verta grįžti prie Shakespeare'o šiandien, kai į teatrą nemaža dalis visuomenės eina tam, kad pailsėtų nuo baugios realybės. Ir tai šiuo metu atrodo pakankamai validus argumentas kurti būtent tokią „Audrą“.

Dovilė Zavedskaitė. Susitikimai su Miranda. Menų faktūra

, Jeigu tikslas buvo į NKDT repertuarą įtraukti skoningą komediją, jis pasiteisino. Nepaisant Lietuvos scenai neįprastos išraiškos, „Audra“ sukuria svarbią juoko sąlygą: žiūrime į bejėgius, už mus kvailesnius žmones ir džiaugiamės, kad esame protingesni ir stipresni, nes tose pačiose situacijose elgtumės visai kitaip. Tačiau gali būti, kad toks įspūdis tėra Prospero burtai ir šis valdovas mus apgavo taip, kaip Jalakas keletą kartų šmaikščiai ir taikliai apgavo NKDT aktorius.

Aušra Kaminskaitė. Kvailių karaliaus burtai Laisvės alėjoje. 15 min

Į puslapio viršų

Repertuaras

Juditos triumfas

Palata

Juditos triumfas

Palata

Babelio bokštas. Planet Earth/Game Over/Reset

Babelio bokštas. Planet Earth/Game Over/Reset

G

Fossilia

Pasikalbėkim. Poezijos, muzikos ir šokio popietė

Kai mes būsim jauni

Juditos triumfas

Kai mes būsim jauni

Kai mes būsim jauni

Labas, Lape!

Labas, Lape!

Senos damos vizitas

Visas repertuaras

Teatras onl1ne

Teatro Steigėjas

Teatro Rėmėjai

Teatro Partneriai

informaciniai rėmėjai

Kuriame kartu su

Skip to content