Nacionalinis Kauno dramos teatras

Batsiuviai

  • Dviejų dalių spektaklis

Rūtos salė

Ne sau žmonės

  • Sceninė misterija

Didžioji scena

Didysis sezonas atsisveikina iki rudens

Birželio 13 d., su paskutinįjį kartą spektaklio gyvavimo istorijoje parodyta Jono Jurašo režisuota drama „Antigonė Sibire“, Nacionalinis Kauno dramos teatras užbaigė savo 93-iąjį kūrybinį sezoną. Didysis sezonas – tokiu drąsiu šūkiu NKDT pasitiko 2012 metų rugsėjį. Tuomet dar tik priešakyje buvo Didžiosios scenos atvėrimas, vyko specialiai jai skirtos „Baltos drobulės“ repeticijos, planuojamos sezono premjeros…

 Dabar jau žinoma, jog Didysis sezonas buvo ne tik siekiamybė, bet ir svajonės išsipildymas! Teatro ataskaitose teigiama, jog per 2012 – 2013 metų sezoną teatre buvo pristatytos 7 premjeros, įvyko net 355 skirtingi renginiai, kuriuos stebėjo daugiau nei 45 tūkstančiai žiūrovų. Pliki, nieko nesakantys faktai? Tuomet nerkime atgal į teatro sezono atmintį ir prisiminkime, kas slepiasi po šiais skaičiais!

Copy of B.drob. 23 photo_D.Matvejevas Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

2012 m. spalio 12 d. NKDT oficialiai atvėrė kūrybinį sezoną. Pradžią žymėjo ilgai teatralų ir Kauno visuomenės lauktas įvykis – istorinės Didžiosios scenos atidarymas po rekonstrukcijos. Moderniausias teatras Lietuvoje, geriausia scenos įranga, išlaikyta autentiška teatro dvasia – tokiais komplimentais buvo pasitikta ši naujai sena teatro salė. Ypatingam įvykiui skirta ypatinga premjera – pirmą kartą Lietuvos teatro scenoje pristatytas spektaklis pagal lietuvių literatūros klasiko Antano Škėmos romaną „Balta drobulė“ (inscenizacijos aut. Aušra Marija Sluckaitė, rež. Jonas Jurašas). Ši drama iki pat sezono galo nepaliaujamai masino žiūrovus ne tik Kaune, bet ir gastrolių Lietuvos nacionaliniame dramos teatre metu.

Lietuvos teatro apdovanojimų metu „Baltos drobulės“ kūrybinė grupė už geriausią lietuvių literatūros kūrinio sceninę interpretaciją pelnė „Auksinį scenos kryžių“. Spektaklis taip pat buvo nominuotas apdovanojimams net trijose kategorijose: Dainius Svobonas – už pagrindinį Antano Garšvos vaidmenį; Gintaras Makarevičius – už spektaklio scenografiją; Saulius Čiučelis – už nepagrindinį enkavedisto Simučio vaidmenį. Tuo tarpu kasmetiniuose „Fotūnų“ apdovanojimuose Kaune „Baltos drobulės“ kūrybinė komanda apdovanota už geriausio metų spektaklio kūrimą.

Netrukus po sezono atidarymo paskelbta puiki žinia – Kauno dramos teatrui, kuris iki tolei buvo valstybinis, suteiktas nacionalinis statusas.  Lietuvoje yra dar du nacionaliniai teatrai: Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras bei Lietuvos nacionalinis dramos teatras. Abu jie įsikūrę Vilniuje.

Sėkminga pirmoji premjera ir naujas statusas buvo tik geras akstinas visu greičiu judėti pirmyn – netrukus sekė kitų spektaklių gimimas. Režisuojantis aktorius Tomas Erbrėderis pristatė mūsų etninės tautos psichologiją ir tradicijas nagrinėjančią nuotaikingą komediją „Žemės ar moters“ pagal Juozo Tumo-Vaižganto pjesę. Režisierius Agnius Jankevičius savo spektakliu-manifestacija „Gelbėkime meilę“ pagal žymaus kanadiečių dramaturgo Daniel Danis pjesę „Akmeninių šunų bučiniai“ protestavo prieš žmogaus jausmų vartojimą. Protestas neliko neišgirstas – spektaklio aktorė Gabrielė Aničaitė už Džiuki, Deivės, Šarlio, Simono vaidmenis apdovanota „Fortūnos“ prizu, o jos scenos partneriui Aleksui Kleinui už Žoelės, Leo, Nikio ir Miurielės vaidmenis įteiktas „Fortūnos“ diplomas. Jaunieji „Fortūnos“ teatro kritikai taip pat nominavo spektaklio režisierių už aktorinio potencialo atskleidimą ir išnaudojimą. „Gelbėkime meilę“, kaip ir kitus Agniaus Jankevičiaus spektaklius pagal D. Danis kūrybą, lapkritį atvyko išvysti ir pats dramaturgas iš Kanados.

NKDT žiemą pasitiko su premjera „Astrida“ mažiems ir dideliems pagal Astridos Lindgren biografiją ir pasakų motyvus. Čia spektaklio pjesės autorė ir režisierė Inesa Paliulytė gilios senatvės sulaukusią Astridą Lindgren pristato tokią, kokia ji ir buvo iš tiesų, – vis dar vaikišką savo siela, šmaikščią, pilną idėjų ir su viltimi žvelgiančią į pasaulį.

2013 metų sausį žiūrovai pakviesti keliauti į režisieriaus Rolando Atkočiūno premjerą „Jeruzalė” pagal Jez Butterworth pjesę tuo pačiu pavadinimu. Tiesa, spektaklio pavadinimas čia iškyla ne kaip veiksmo vietos nuoroda, bet kaip santarvės su savimi ženklas. Čia komiškai apžvelgiamas šiuolaikinis pasaulis – juokiamasi iš beribio mūsų vartojimo, perdėtai propaguojamo sterilumo, nesibaigiančio malonumo siekio…  Išnykstantis žmogus naikinamoje aplinkoje – turėtų skambėti grėsmingai, bet į tai žvelgiama ironiškai ir tuo pačiu elegiškai.

Kovo 14 – 16 d. NKDT trečius metus iš eilės organizavo jau gražia pavasario tradicija tapusį edukacinį festivalį jaunimui „Nerk į teatrą“. Kaip ir kasmet, pagrindine programos dalimi išliko kūrybinės teatro dirbtuvės, kurias vedė teatro profesionalai. Tačiau būta ir naujovių! Jaunosios kartos režisierius Artūras Areima ir teatro kritikė Monika Jašinskaitė inicijavo „Teatro kalbėjimus” – spektaklių video įrašų peržiūras jaukioje Tavernos salėje, kur patogiai įsitaisius minkštuose sėdmaišiuose buvo diskutuojama apie šiandieninio Lietuvos ir Vakarų Europos teatro tendencijas. Festivalio metu pristatytas ir ilgalaikis NKDT edukacinis projektas „Teatras online”, kuris gimė iš Vilniaus universiteto Kultūros vadybos studentų ir teatro bendradarbiavimo. Projekto tikslas – Kauno dramos teatro internetinėje svetainėje visuomenei pristatyti iškiliausių ir įdomiausių NKDT archyvinių spektaklių video įrašus. Tokiu būdu sceninį gyvenimą užbaigę vertingiausi spektakliai pasiektų žiūrovą ir šiandien.

Šį sezoną prisiminta ir rusų klasika. Daugiausia Maskvoje kuriantis režisierius Valius Tertelis atvyko į Kauną pristatyti  rusų realizmo klasiko Ivano Turgenevo pjesės „Mėnuo kaime“ premjeros. Tai spektaklis apie meilę ir aistrą, pareigą šeimai ir naujų potyrių troškimą. Tuo tarpu įsikvėpti pozityvumo ir atsiverti gerumui skatinta paskutiniojoje sezono premjeroje – Johno Patricko komedijoje „Mūsų brangioji Pamela“ (rež. Algirdas Latėnas).  Bene labiausiai žiūrovus traukęs spektaklio „užtaisas“ –galimybė pagrindiniame vaidmenyje išvysti į NKDT sceną po kelerių metų pertraukos sugrįžusią teatro primadoną Gražiną Balandytę.

 

 Artėjančio 94-ojo sezono užuominos

Nors dabar vasara – metas atsikvėpti nuo kūrybinio šurmulio ir maloniai užsimiršti – , Kauno dramos teatre jau galvojama apie ateities darbus. Tikimasi, jog 2013 – 2014 kūrybinio sezono išskirtinumu taps tarptautiniai bendradarbiavimo projektai.

Spalio 24 – 27 d. Nacionaliniame Kauno dramos teatre vyks Baltijos šalių dramaturgijos festivalis „Kaunas – 2013“. Tai jau tradicija tapęs prestižinis teatro festivalis, kurio metu pristatomi Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės dramaturgijos pastatymai teatro scenoje. Tokiu būdu siekiama puoselėti ir pristatyti užsienio žiūrovams baltų nacionalinio teatro ieškojimus; skatinti kūrybines idėjas ir jų kaitą; žadinanti Baltijos valstybių teatrų kūrybiškumą, toleranciją, novatoriškumą ir kūrybinę konkurenciją. Tai puiki proga artimiau susipažinti su mūsų artimiausių kaimynų kultūra, suprasti jų savitumą, o kartu ir pajusti mūsų siekių vienybę.

NKDT erdvėse rugsėjo 17 – 22 d. taip pat vyks Kauno šokio teatro „Aura“ organizuojamas tarptautinis šokio festivalis AURA’23, kasmet sutraukiantis įdomiausias šiuolaikinio šokio trupes iš viso pasaulio.

Kito didelio tarptautinio projekto pasirodymas – 2014 metų sausio 5, 6 ir 7 d. Didžiojoje scenoje. Tai japonų ir lietuvių kūrėjų susivienijimo vaisius – oratorija „Kaip prigyja sakuros“, skirta taurų žygdarbį atlikusiam Japonijos diplomatui, konsuliniam pareigūnui, 1939 – 1940 metais rezidavusiam Lietuvoje, Čijunei Sugiharai, kuris savo misijos metu, sugebėjo išgelbėti apie 10 000 žmonių gyvybių.  Šis išskirtinio ir reto žanro kūrinys – oratorija, apjungs įdomiausias šiuolaikines dviejų šalių menines pajėgas. Oratoriją stato japonų režisierius Shugo Ikoh, muziką kuria – japonų kompozitorius Atsuhiko Gondai, o libretą kūriniui rašo lietuvių poetas ir žurnalistas Rimvydas Stankevičius. Kauno miesto simfoniniam orkestrui (vad. Algimantas Treikauskas) ir iškiliausiems lietuvių operos solistams diriguos pasaulinį pripažinimą pelniusi dirigentė Nishimoto Tomomi. Scenografiją kuria Hiromi Tokumasu, kostiumus – Hidehiko Emi. Projekte taip pat dalyvaus Kauno valstybinis choras (vad. Petras Bingelis), Kauno berniukų ir jaunuolių choras “Varpelis” (vad. Ksaveras Plančiūnas) bei NKDT aktoriai.

Tiesa, 94-ąjį sezoną oficialiai pradės spalio 4 d. įvyksianti Boriso Dauguviečio auskaru apdovanoto režisieriaus Artūro Areimos pristatoma Antono Čechovo pjesės „Vyšnių sodas“ premjera. Vienas įdomiausių šiuolaikinių Lietuvos režisierių savo „Vyšnių sodo” pastatymu kelia siekį atrasti dar nepažintas A. Čechovo kūrybos spalvas ir taip kurti XXI amžiaus žmogui atpažįstamą ryšį su rusų klasiko dramaturgija. Tai spektaklis apie svajotojus, kurie taip užsidaro savo prisiminimuose, jog prarandą ryšį su realybe ir nepastebi, kad tautos valdymą perima “mužikai”.

 

O dabar… VASARA!

Iki pasimatymo rugsėjo 17 d., kuomet NKDT pradės savo 94-ąjį kūrybinį sezoną.

Iki tol bilietų į rugsėjo ir spalio spektaklius ieškokite „Tiketos” kasose arba www.tiketa.lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grįžti atgal

Teatro Steigėjas

Teatro Rėmėjai

Teatro Partneriai

informaciniai rėmėjai

Tobulėjame kartu su

Skip to content